Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), przekazujemy poniższe informacje.
1. Administrator danych osobowych i dane kontaktowe:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SPEC KABLE sp. z o.o. ul. Palacza 113a, 60-273 Poznań - dalej: ADO.
b) kontakt e-mail: [email protected]
2. Cele przetwarzania danych osobowych i podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku ze złożeniem przez Pana/Panią reklamacji na zakupione towary i/lub usługi w następujących celach:
a) podjęcia działań zmierzających do rozpatrzenia reklamacji, a także związanych z realizacją reklamacji, w tym kontakt telefoniczny lub mailowy umożliwiający zbadanie rzeczy, przedstawianie propozycji rozwiązania reklamacji, itp.,
b) udzielania odpowiedzi na Pana/Pani pisma, wnioski i skargi,
c) udzielania odpowiedzi w toczących się postępowaniach, w tym przed Rzecznikiem Konsumentów.
Dane osobowe ADO przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały one zebrane.
3. Odbiorcy danych i inne podmioty
W razie konieczności dane mogą być udostępniane następującym ich odbiorcom:
- Podmiotowi zapewniającemu obsługę prawną
- Instytucjom upoważnionym na mocy obowiązującego prawa. Takimi podmiotami mogą być zwłaszcza organy ścigania oraz sądy
- W przypadku składania reklamacji za pośrednictwem dystrybutora, źródłem pochodzenia Pana/Pani danych osobowych jest informacja przekazana przez dystrybutora
- Odbiorcami Pana/Pani danych mogą być podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora (usługodawcy z zakresu m.in. usług księgowych, prawnych, IT, przewozowych)
- Dane osobowe mogą być również ujawniane podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu świadczenia określonych w tej umowie usług na rzecz Administratora. Administrator wybrał starannie podmioty przetwarzające oraz podjął kroki w celu zapewnienia, aby dane osobowe współpracownika były odpowiednio chronione, a zakres przekazywanych danych był ograniczony.
4. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji w/w. celów z uwzględnieniem okresu obowiązywania umowy, okresu gwarancji, okresów przedawnienia roszczeń z rękojmi i gwarancji jakości, a także okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisach o rachunkowości oraz okresu niezbędnego do obrony interesów Spółki. Retencja danych trwa 1 rok po upływie terminu rękojmi/gwarancji lub 1 rok po rozliczeniu reklamacji. Jeżeli żadna z powyższych podstaw nie znajduje zastosowania, dane przechowywane są przez maksymalny okres 6 lat od dnia ich zgromadzenia.
5. Obowiązek podania danych
Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do przeprowadzenia procesu reklamacyjnego.
6. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i przekazywanie danych do państw trzecich
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Dane osobowe nie będą również przekazywane za granicę, w tym do państw trzecich tj. państw innych niż państwa członkowskie UE, Islandia, Norwegia lub Liechtenstein.
7. Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą
Na podstawie i z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z art. 15-22 RODO przysługuje Pani/Panu:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo do usunięcia danych osobowych;
5) prawo do przenoszenia danych
6) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
7) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.